Adwords Kampanyası’nın Organik Trafiğe Etkisi

Organik vs. Adwords
Back

Biz SEO’cuların sıklıkla karşılaştığı sorulardan birisidir; “Adwords yapsam Organik trafik performansına katkısı olmaz mı?”. Cevap maalesef HAYIR, hatta bırakın katkıyı siteye gelecek organik ziyaret potansiyelini azaltır.

Yukarıdaki grafikte de görüldüğü üzere SEO çalışmasını yürüttüğümüz bir sitenin Adwords kampanya bütçelerini yükselttiği veya düşürdüğü dönemlerdeki Organik Oturumları da çoğunlukla ters orantılı bir seyir izliyor. Müşteri Adwords bütçesini arttırıp daha fazla kelimeye daha fazla para yatırdığı zamanlarda Organik trafik düşerken, reklam bütçelerini kıstığı zaman doğal trafik aksine bir seyir izliyor ve yükseliyor. Bu durum genel satışlarda da bir artış getiriyor, çünkü bilindiği (veya bilinmediği) üzere Organik aramalardan gelen kullanıcılar daha odaklı ve bilinçli olduklarından onların sitede kalma süreleri de, online alışveriş yapma olasılıkları da daha yüksek oluyor. Yani her türlü geri dönüşüm Adwords’e göre daha fazla gerçekleşiyor.

Sanırız bu Case Study, firmaların organikte zaten iyi konumda oldukları anahtar kelimeler için bir de reklam vermelerinin boşuna bir para kaybı olduğunu kanıtlayan bir gösterge olarak sunulabilir. SEO ve Adwords (ppc) aynı anda yapılmamalı diye bir kaide elbette yok. Özellikle yayın hayatına yeni başlayan websiteleri için hem SEO’ya hem de reklama yatırım yapmak çok da mantıksız değil aslında. Ancak yapılan SEO yatırımı başarılı olduğu takdirde amaç her zaman Adwords’ü kısmak hatta tamamen bırakmak olmalı.

 


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj