E-Ticaret Sektörü ve SEO

e-ticaret-sektoru
Back

E-ticaret sektörü her geçen gün büyüyor. Peki hangi alanda çalışmak gerek?

E-ticaret sektörü günden güne gerek iş sahipleri gerekse tüketiciler açısından daha cazip bir hale geliyor. 2014’te Türkiye’deki hacmi 20 milyar TL’ye dayanan e-ticaretin büyüme oranı %30. Ancak bu sektör de kendi içinde parçalara ayrılıyor. Peki en avantajlı e-ticaret sektörü hangisi?

E-ticaret sektörü ve TÜİK verileri

2012 TÜİK verilerine göre e-ticaret alanında en çok tercih edilen alan, pastanın %44,4’üne sahip olan giyim ve spor malzemeleri sektörü. İkinci sırada %32,4 ile tüketici elektroniği (%25,5 elektronik araçlar ve %6,9 bilgisayar ve ek donanım) geliyor. Daha sonra sırayla %21,2 ile ev eşyası, %19,9 ile medya ürünleri (%15,6 kitap, dergi, gazete, e-kitap ve %5,3 film, müzik), %18,3 ile gıda malzemeleri ve günlük gereksinimler, %17,4 ile seyahat ile ilgili diğer faaliyetler, %7,6 ile sportif ve kültürel faaliyetler için bilet satın alımı, %7,2 ile konaklama, %4,8 ile bilgisayar yazılımı ve oyun ve %10,3 ile diğer kategorileri yer alıyor.

Elbette bu araştırma sonuçlarının 2012’ye ait olduğu unutulmamalı ve günümüz trendleri de takip edilmeli. Örneğin son zamanlarda büyük bir atılımla öne çıkan hediyelik eşya sektörünün diğer kategorisinden çıkıp spesifik olarak ilk 10 içinde yer aldığı tahmin ediliyor. Kısacası e-ticaret sektörü içinde yer edinme niyetindeyseniz alanınızı iyi seçmeniz gerek. Bu yalnızca tercih edilen alanların sıralaması değil, ürün gamı ve özgün içerik için de önemli. Konumuz yine SEO uygulamaları elbette.

E-ticaret sektörü ve SEO uygulamaları

E-Ticaret ve SEO Teknikleri adlı yazımızda bir e-ticaret sitesine uygulanması gereken SEO tekniklerinden detaylı bir şekilde bahsetmiştik. Burada ise daha çok içeriğin ve ürünlerin özgünlüğünün SEO açısından size kazandırabileceklerinden bahsedeceğiz. En önemli nokta; orijinal ve özgün içerik!

Google e-ticaret sitelerinin her birinin farklı bir ürün satmasını elbette beklemiyor. Sizden istenen de kimsenin satmadığı ürünü bulup satmanız değil, halihazırda elinizdeki ürünün sizden alınması gerektiğine dair Google’ı ikna etmeniz. SEO açısından konuşmak gerekirse bu, her ürünün altına elle tek tek özgün içerik girilmesi anlamına geliyor. Yani bir anlamda diğerlerinden farklı olduğunuzu, müşterilerinize ve ürünlerinize saygı duyduğunuzu, bunu etrafa yaymak için çabaladığınızı SEO yardımıyla Google’a duyurmalısınız. Tabii ki arama motoru optimizasyonu yalnızca içerikten oluşmuyor. Bu noktada site içi ve site dışı diğer işlemler, teknik uygulamalar da sizin bu çabanızı Google’a duyurmanıza yardımcı oluyor.

E-ticaret ve SEO hakkında daha detaylı bilgi için Emboodo ile iletişime geçin!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj