E-Ticaret SEO Teknikleri

e-ticaret-ve-seo
Back

E-ticaret SEO teknikleri herhangi bir siteye göre daha karmaşık ve yorucu işlemlerdir

Google’da ön sıralara yerleşmek demek milyonlarca siteden daha iyi olduğunuzu ispatlamanız demek ki zaten bu işlemler bütününe SEO diyoruz. E-ticaret siteleri için de aynı şey geçerli elbette. Bu yüzden e-ticaret SEO teknikleri konusuna da hakim olmak gerekiyor.

SEO konusunu anlamak için önce Google’ın tanınması lazım. (Diğer arama motorlarının algoritmaları Google’ın gerisinde kaldığı için Google’a yönelik uygulanan SEO teknikleri diğer arama motorları için de geçerli oluyor.) Google’ın müşterisi arama yapan kişilerdir, sitesi olan kişiler değil. Yani bir e-ticaret sitesinde ürün arayan kişiler… Dolayısıyla siz potansiyel müşterilerinize ne kadar kolaylık sağlarsanız Google da size o kadar kolaylık sağlar.

Google’a diğer arama sonuçlarına göre e-ticaret sitenizin daha iyi olduğunu, diğerlerinden farklı olduğunuzu ve bu yüzden öne çıkmanız gerektiğini göstermelisiniz. Öte yandan güvenli bir site olup olmadığınızı da Google anlar. Örneğin daha önce ödemelerde sorun yaşadıysanız, ürünlerin teslimatını geciktirdiyseniz, ürün teslimatını dikkatsiz yapıp hasara sebep olduysanız ve bu ve benzeri konularda müşterileriniz kötü yorum yaptıysa (bu yorumlar farklı bir sitede de olabilir) Google bunun takibini yapar ve sizin kullanıcı dostu olmadığınıza karar verir. Haliyle aramalarda alt sıralara inmeye başlarsınız. Bunların tam tersi ise yükselmenize yardımcı olur.

Google’ın algoritmaları e-ticaret SEO için nasıl çalışır?

Bir e-ticaret sitesinde ürünlerin kalitesi, sitenin güvenliği, anlaşılabilir olması, izinlerinin alınmış yani yasal ticaret yapabilir olması, kullanıcı dostu olması, görsel yeterliliği ve daha yüzlerce farklı özellik bir araya gelip Google algoritmalarındaki yerlerine yerleşir. Bu algoritmaları tam olarak bilmek imkansızdır; öyle ki Google çalışanları bile tam olarak algoritmaları bilmiyor ve Google her sene yüzlerce yeni algoritmayla karşımıza çıkıyor. Bizim amacımız, bilinen algoritmalar üzerinde en yüksek skora ulaşmak ve Google’ın dikkatini çekmek olmalı. E-ticaret SEO teknikleri elbette site sahiplerinin ne kadar iyi çalıştıklarına bağlı değil ancak önceliği kullanıcı dostu olmaya vermek sizi hayli ön sıralara yerleştirecektir.

Diğer tekniklerden de bahsetmek gerek. Öncelikle özgün, emsalsiz ve kaliteli içeriğe sahip olmalısınız. Bu, sattığınız ürünlerin yalnızca sizde bulunması demek değildir. Ürün açıklamalarınızın bir yerlerden kopyalanmamış olması, her bir sayfayı kullanıcılar için emekle inşa ettiğinizi gösteriyor olmanız anlamına gelir. Mesela kitap satıyorsanız ve kitap satan birçok e-ticaret sitesi gibi arka kapak yazısını ürün içeriği olarak kullanıyorsanız, bunu yapan milyonlarca sitenin arasında bir yer edinebilirsiniz. Bu davranış sizi diğerlerinden ayırmaz ve siz özel bir satış yaptığınızı Google’a ispat edemezsiniz. Dolayısıyla ilk 10 arasına girmeniz bu şekilde mümkün değildir. Yani başarısız SEO nasıl yapılır ile milyonlar içinde bir adet olup kaybolmaya mahkum olursunuz.

Sonuç olarak e-ticaret SEO teknikleri konusunda uzmanlaşmak istiyorsanız dikkat etmeniz birkaç püf noktası var. Yukarıda saydıklarımızın yanı sıra teknik detaylara da dikkat ederseniz e-ticaret siteniz için başarılı bir Arama Motoru Optimizasyonu çalışması yürütmüş olursunuz. Bunları özetle sizler için derledik.

E-ticaret SEO teknikleri nelerdir?

  1. Her ürün için manüel girilmiş, kopyalanmamış ve ürüne özel açıklama içeriğiniz olmalı.
  2. Müşterilerinizin ürünlerin altına yorum yazmaları için onları teşvik edin.
  3. Sitenizi olabildiğince sade ve rahat anlaşılır bir şekilde tasarlayın. Müşterilerin kategoriler ve ürünler arasında kaybolmalarına izin vermeyin.
  4. Ürünlerinizde ve kategorilerinizde iç linkleme yapın.
  5. Siteniz mutlaka mobil uyumlu olsun. Ayrıca mümkünse uygulamanızı da mobil mağazalarda hazır edin.
  6. Artık üretilmeyen ya da stokta kalmayan ürünleriniz için bir sayfa oluşturun.
  7. Siteniz HTTPS ile kriptolanmış halde olsun. Eğer böyle değilse derhal bu güvenliği sağlayın.
  8. Her bir URL için ayrı bir meta girişi yapın. Her sayfanın kendine özgü bir başlığı ve açıklaması olsun.
  9. Site içi arama fonksiyonlarını da sitenizdeki optimizasyona uydurun.
  10. Bütün URL’lerinizi sayfa başlığına göre optimize edin.

Detaylı bilgi almak ve online performansınızı artırmak için aşağıda yer alan İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj