Google Adwords Güncellemesi ve SEO

adwords
Back

Bilindiği üzere Google, yeni bir güncellemeye giderek, yan tarafta sıralanan reklamları kaldırıp organik sonuçların üstünde yer alan Adwords reklam sonuçlarının sayısını artırdı. Bunun sonucunda artık Google’da bir arama yaptığınızda, sonuçların ilk 4’ü Google Adwords reklamlarını oluşturuyor.
Bu da organik sonuçların daha da aşağıya itilmesi anlamına geliyor. Kullanıcı artık bir arama yaptığı zaman, ilk etapta 4 Adwords reklamı ve sadece bir tane organik sonuç görüyor. Hatta reklamların altında görsellerin gösterilmesi durumunda, hiçbir site ilk etapta gösterilmemiş oluyor. Kullanıcının organik sonuçlarda çıkan sitelere ulaşabilmesi için mutlaka sayfanın aşağılarına inmesi gerekiyor.

Bu durumda ilk akla gelen, SEO’nun bu durumdan olumsuz etkileneceği, Adwords reklamlarının öneminin artacağı oluyor. İlk reflekslerin bu şekilde olması normal çünkü kullanıcı olarak yaptığınız aramalarda ulaştığınız ilk şey reklamlar ise, bu reklamların görünürlüğü de, tıklanma oranları da artacak demek oluyor. Hatta özellikle reklamlara tıklamayan kullanıcı kesiminin bile reklamlara tıklama oranında fazlalaşma olacağı düşünülebilir. Öte yandan reklamların yaygınlığının ve Adwords’ün insanların kafasındaki yerinin artacağı, en azından algı olarak Adwords’ün popülerliğinde bir yükselme olacağı aşikar.

Peki bu durum ille de SEO’nun düşüşü anlamına mı geliyor?

Aşağı düşen organik aramalar, gözden ırak olunca gönülden de ırak mı olacak? Daha detaylı olarak düşündüğümüzde, Adwords’ün bu kadar yaygınlaşmasının reklam maliyetlerine yansıyacağı kesin bir gerçek. Reklam tarafındaki artan rekabetle birlikte, maliyetler geçtiğimiz seneye göre zaten oldukça artmış durumdayken, bir de Google’ın üstte 3 yerine 4 sonuç gösterip, sağdaki tüm reklamları kaldırması, Adwords reklamı kullanan tüm şirketlerin mutlaka ilk 4’te yer almak istemelerine yol açıyor. Bu istek de tabii ki, reklam bütçelerinizi revize etmenizden, kısacası kesenin ağzını açmanızdan geçiyor.

Büyük şirketler vs. Küçük ya da Orta Ölçekli Şirketler

Mevzu bahis büyük şirketler olduğu zaman, sonsuz reklam bütçelerinden bahsedilebiliyor. Büyük şirketler, marka itibarı dolayısıyla, gereken bütçeyi rahatlıkla ayırıp ilk 4’te yer almanın karşılığı neyse verme yoluna gidebiliyor çünkü günümüzde artık internette görünür olmak, marka bilinirliği yanında marka itibarı açısından da olmazsa olmazlar arasında. O nedenle büyük şirketler açısından Adwords’ü domine edebilmek çok büyük sorun teşkil etmemekte.
Peki orta ya da küçük ölçekli şirketler açısından durum nedir? İşte esas mevzu bu noktada başlıyor. Orta ya da küçük ölçekli şirketler Adwords’te tutunabilmek için zaten maliyetlerle uğraşmakta iken, bir de rekabet büyük oranda artması üzerine, reklam bütçelerini gerçekten revize edebilecekler mi? Yoksa bu rekabet karşısında tutunamayıp, alanı büyük şirketlere kaptırmak zorunda mı kalacaklar? İkinci olasılığın yaşanma ihtimali daha fazla gibi duruyor. Güncelleme öncesinde, ilk 3’te olmasa da, sağdaki reklam listesinde yer almak da yeterli olabilecekken, şu anda ya ilk 4 ya da sayfanın en sonunda yer almak gibi keskin bir farkın yaratacağı rekabetin orta ve küçük ölçekli şirketler için Adwords’ü karlı bir yatırımdan ziyade masraf kapısına döndüreceğini düşünmekteyiz.

SEO’ya Yönelim

İşte tam da bu nedenledir ki, orta ve küçük ölçekli şirketlerin Adwords yerine organik arama sonuçlarında üst sırada çıkmaya çalışma eğilimi göstermelerini beklemek olası. İnanılmaz artan Adwords maliyetleriyle boğuşmak yerine, SEO’ya yatırım yaparak, hem organik sonuçlarda üstte çıkmak hem de uzun vadeli bir yatırıma yönelmek orta ve küçük ölçekli şirketler açısından daha karlı olacaktır. Çünkü yapılan SEO çalışmaları sonucunda, anahtar kelimelerde varılan sıralamalar, Adwords’teki gibi parayı kestiğiniz anda kaybedilmeyecek, SEO çalışmaları durdurulsa bile, bir müddet yerini koruyacak, en azından yavaş yavaş düşecektir.
Öte yandan, mobil kullanımın masaüstü kullanımını çoktan solladığı günümüzde, parmaklarımız sayfayı sürekli olarak aşağıya kaydırmaya alışmışken, masaüstü kullanımında da, sayfanın aşağılarına gitme oranının arttığı tespit edilmiştir. Bundan hareketle, Adwords reklamları sonucunda, organik sonuçlar için aşağıya gitmek zorunda kalan kullanıcının, sayfa üzerinde normalde gideceğinden daha da aşağıya gitme eğilimi göstereceği beklenebilir.

Sonuç

Sonuç olarak Adwords reklamlarının rekabetinin iyice kızışacağını, bununla baş edemeyen şirketlerin de soluğu SEO çalışmalarında alacağını öngörmek mümkün. O nedenle, ilk etapta “SEO bitiyor” gibi bir algıya kapılanlar, mevzuya daha detaylı baktıkları zaman, başka türlü bir sonucun da mümkün olduğunu görebilirler.
Tabii ki, güncelleme yeni olduğu için, bizi nasıl bir sonucun beklediğini sadece öngörmeye çalışıyoruz. Kesin sonuçları zaman gösterecek. Şimdiden kesin olan bir şey varsa, o da Adwords ve SEO rekabetinin daha da kızışacağı.

Daha fazla bilgi ve ücretsiz SEO ön analizi için İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj