Her İşletmenin Bilmesi Gereken 7 SEO Sırrı

iStock_000056913900_Large
Back

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) dünyası, son birkaç yılda büyük değişikliklere uğradı. Bu değişimdeki en önemli itme kuvveti, Google’ın kullanıcı deneyimlerini ön plana alma kaygısıydı. Sadece on yıl önce, SEO “blackhat” pazarlamacıları tarafından yönetilen bir sektördü. Bu sektörün tek kaygısı, sıralama ve trafik artışıydı.
Bugün ise, SEO’nun sırrı artık bir sır değil. Arama motorlarında üst sıralarda yer alan markalar, dolu dolu bir içeriğe sahip, hedef kitlelerinin arama alışkanlıklarına hitap eden ve sitelerini teknolojik bir bakış açısıyla optimize eden markalar.
İşte, kendi markanızın Google’ın gözünde “cool” olmasını sağlayacak 7 temel ipucu.

1. Bu kadar da kafanıza takmayın :
SEO ile ilgili en büyük zorluk, belirsizlik durumu. Ama bu belirsizliğin moralinizi bozarak, en iyi yapmanız için sizi çalışmaktan alıkoymasına izin vermeyin. Unutmayın ki, neredeyse bütün SEO çalışanları sizinle aynı noktadan bakıyor. Herkes ufak yönlendirmelerle “gizli sırları” bulmaya çalışıyor. Yapılacak en iyi iş, aklınızı bu karmaşıklık ile doldurmamak ve bunun yerine mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sunmaya odaklanmak.

2. İçeriği taze tutun :
İnsanlar, internette arama yaptıklarında güncel ve doğru bilgilere ulaşmak isterler. Sitenizi içeriğinin güncel olması, işte bu yüzden çok önemlidir. Kullanıcılar, bayatlamış, eski bilgilerle vakit kaybetmek istemez. Bu sebeple de “yenilik”, Google’ın arama algoritmalarında giderek daha da önemli bir faktör haline geliyor.

3. Kullanılabilirliği önemseyin :
Teknoloji, kullanıcı deneyimi denkleminin önemli bir parçasıdır. Yararlı ve bilgilendirici içerik ile sitenizi doldurmanın yanı sıra, sitenizin dolaşması kolay ve göze hoş gelen bir site olduğundan emin olmanız gerekiyor.
Yakın zamanlarda, Google ABD’deki aramaların yarısından fazlasının mobil cihazlar aracılığıyla yapıldığını açıkladı. Bu istatistik, son zamanlarda yapılan Mobilegeddon algoritma güncellemesi ile beraber ele alındığında, mobil web sitelerine daha çok önem verileceğini gösteriyor.

4. Link değil, ilişki inşa edin :
Link building, SEO çalışanlarının, güvenilirliği inşa etmek için kullandıkları bir yol. Aslında, insanlar markanızı, otorite olarak algıladıklarında zaten sitenize link veriyorlar. Ancak SEO uzmanları, tamamen alakasız bağlantılar kullanarak, kelimenin tam anlamıyla link inşası yapıyorlar.
Linkler, Google’da iyi bir sıralama için hala bir anahtar. Ama pazarlamacıların sıklıkla unuttuğu şey, linklerin insanlarla ilişkiler üzerine inşa edildiği gerçeği.

5. Uzun anahtar kelimelere önem verin :
Arama motoru deneyimleri, giderek kişiselleşiyor. Bu yüzden uzun veya konum bazlı anahtar kelimelere odaklanmak çok önemli. Çünkü, kullanıcılar firmanıza ve firmanızın sunduğu hizmete net ve uzun aramalarla daha kolay ulaşabilirler.
“İstanbul doktor” gibi belirsiz bir arama teriminde sıralamanızın yüksek olması, egonuzu şişirebilir. Ama bu durum, uzmanlık alanlarını göz ardı ederek, sizi İstanbul’daki bütün doktorlarla doğrudan bir rekabete sokacaktır. “İstanbul ortopedi cerrahı” gibi daha spesifik bir aramada zirvede olmak ise sitenize daha nitelikli bir trafik getirir.

6. Anahtar kelime araştırması yerine müşteri araştırma yapın :
İnsanlar artık, soruları olduğu zaman arama motorlarını kullanıyorlar. Yani sitenize ulaştıklarında, acil cevaplara ihtiyaçları oluyor. Markanızın kaliteli bilginin kaynağı ve sağlayıcısı olduğunu düşünün. İnsanlara, blog postları, nasıl yapılır makaleleri ve araştırma yazıları gibi, gibi yardımcı ve aydınlatıcı içerikler sunduğunuz zaman, güvenlerini kazanırsınız ve tercihlerinde ön plana çıkarsınız.

7. Küçük detayları görmezlikten gelmeyin :
Pazarlamacılar genellikle sıralama faktörlerini etkileyecek bileşenleri optimize etmeye odaklanıyor. Bunu yaparken çok önemli bir detaya göz ardı ediyorlar -meta açıklamalar-.
Meta açıklamalarınız, web sitenizin ön izlemeleridir. Bu ön izlemeler, sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında rakiplerinizden ayrı bir yerde durmasını sağlaması ve kullanıcıları web sitenize girmeye teşvik etmesi açısından markanız için büyük bir şans. Kısa bir metinle oluşturulmuş ve düzgün yazılmış bir meta açıklama web sitenize daha fazla trafik gelmesini sağlayacaktır.

Son düşünceler :
Aldatmaca ve spam içeren SEO zamanları artık çok uzaklarda. Bu güzel habere sevinmeliyiz. Arama Motoru Optimizasyonu işinde başarılı olmanın sırrı, artık bir sır değil. Bunun tek yolu, kullanıcıların ihtiyaçlarına odaklanmak ve onlarla empati kurarak sorularına cevaplar sunmak. Müşterilerinize odaklanın ve arama motorlarının içeriklerinizi  bulacağından emin olmak için doğru lojistik adımları atın.

Daha fazla bilgi ve ücretsiz SEO ön analizi için İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj