Mobil SEO Geleneksel Optimizasyon Kadar Önemli

mobil seo
Back

Mobil SEO, artan telefon ve tablet kullanımı dolayısıyla hayati önem taşıyor

Hayatımıza hızla ve bir daha da çıkmamak üzere giren akıllı telefonlar, siyasetten ekonomiye, pazarlamadan reklama her alana etki etti ve bu alanları bir nevi kendi akıllı dünyasına uyarlamaya zorladı. Haliyle insanların telefon kullanma alışkanlıkları ile birlikte “arama” alışkanlıkları da değişime uğradı.

Mobil SEO neden önemli?

Pek çok kişi artık evlerinde bile internete girmek için bilgisayar yerine telefonlarını veya tabletlerini kullanıyor. Akıllı telefon kullanma yaşı 13’e kadar düşerken, kullanım oranı da 2012’den beri 3 katına çıkmış durumda. (2014 verilerine göre Türkiye’de yaklaşık 40% ve giderek de artmakta.) Bu artış, arama motorlarında yapılan mobil aramaların ve buna bağlı olarak web sitelerine gelen mobil ziyaretlerin hacmine de yansıyor. Ziyaretlerin sağlıklı bir şekilde artması ve/veya devam etmesi de mobil SEO çalışmalarının ne kadar sağlıklı bir şekilde yürütüldüğüyle doğru orantılı.

Aşağıdaki grafikte görüldüğü gibi bazı sitelerde mobil trafik bilgisayar trafiğini sollamış ve arayı açmış durumda. Tabii bu durumu oluşturan en büyük etken, sitelerin mobil uyumlu olması. Mobil uyumlu olmayan sitelerde durum pek de iç açıcı değil. Google’ın mobil uyumlu sitelere arama sonuçlarında öncelik vereceği açıklamasını da düşündüğümüzde, artık duyarlı (responsive) olmayan veya mobil versiyonları (m.domain.com) bulunmayan web sitelerinin büyük dezavantaj yaşayacağı acı ama gerçek.

Mobil uyumlu site:                                                                                                       Mobil uyumlu olmayan site:

                mobil uyumlu site                                     mobil uyumlu olmayan site

Bahsedilen gerçekler ışığında, Google’ın algoritma değiştirdiği ve buna bağlı olarak SEO uzmanlarının da bu trende ayak uydurarak web sitelerini mobili düşünerek optimize etmeleri gerektiği aşikar.

Mobil SEO nasıl yapılmalı?

Google’ın bu konuda yaptığı ilk açıklama ve tavsiyelerden biri; web sitesinin tasarımının mobile uyumlu olarak duyarlı hale getirilmesi yönünde. Ayrı bir mobil versiyondan ziyade, sitedeki tüm sayfaları aynı URL’ler ile mobilde gösterecek bu yapı, hem Google hem de firmalar için tercih edilir bir durum. Ayrı bir mobil versiyon yaparak, farklı Webmaster ve farklı Analytics araçları, farklı URL yapıları, site içi SEO elementleri, site dışı SEO (backlink) çalışmaları ile uğraşmaktansa tasarımı değiştirerek web sitesinin mobilden girildiğinde menü yapısının daralması (burada bahsedilen kategorilerin değil görünümün daralması) ve sitenin rahat navige edilir hale getirilmesi daha mantıklı gibi görünüyor.

Ancak, çoğu site de halihazırda mobil versiyonlarını kurmuş görünüyor. Bu durumda mobil SEO aslında daha da önemli hale geliyor. Örneğin alternate/cannonical etiketleme, mobil site için Webmaster ve Analytics takibi, ayrı sitemap.xml ve robots.txt dosyaları, site içi elementlerinin mobile özgü bir şekilde optimize edilmesi, mobil arama trendlerinin takip edilmesi ve verilere göre kategori yapılarının oluşturulması, özel sayfalar gibi geliştirmelerin yapılması zorunluluğu var. Ve Google’ın mobil SEO için oluşturacağı tüm yeni algoritmalar için daha da fazla çalışma yapmak gerekecek gibi görünüyor. Üstelik bu yeniliklerin de hayli yakın zamanda açıklanacağı bekleniyor. Bu yüzden geç kalmadan mobil SEO için çalışmalara başlamanızı öneririz!

Mobil SEO hakkında daha detaylı bilgi için aşağıda yer alan İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj