SEO Makalesi Yazımı Üzerine Öneriler

content is king concept on blackboard
Back

SEO makalesi yazımı, SEO uygulamalarının önemli bir ayağını oluşturur

SEO makalesi artık kulağımızın aşina olduğu bir terim. İnternette iş yapan hemen herkes artık arama motoru optimizasyonu uygulamalarından ve içeriklerin SEO’ya uygun bir şekilde düzenlenmesinden haberdar. Hatta SEO makalesi yazımı başlı başına bir sektör haline geldi. Peki gerçekten okuma yazma bilen herkes SEO makalesinin altından kalkabilir mi? Gerçekten etkili bir SEO makalesi nasıl yazılır? Mobil kullanıma uygun makalenin masaüstü makaleden farkı var mıdır? Soruların cevaplarını sizler için derledik.

Eski usul SEO makalesi yazımı

Arama motoru optimizasyonu eskiden içerikten kopuk, birkaç teknik detaya ve aşırı sayıda anahtar kelime kullanımına dayanan basit işlemler bütünüydü. Ancak elbette zamanla bu uygulamalar yetersiz kaldı ve önce Google, sonra içerik üreticileri -yani site sahipleri ve çalışanları- kendilerini geliştirmek zorunda kaldılar. Ve bir sitenin/sayfanın üst sıralarda görünmesini doğal olarak sitenin içeriği belirlemeye başladı. Haliyle bugün SEO makalesi denen yazı türü ortaya çıkmış oldu.

Bu makalelerde belli başlı anahtar kelimeler alınıyor, metnin muhtelif yerlerine bu kelimeler fütursuzca yerleştiriliyor ve başarı elde ediliyordu. Anahtar kelimeler dışında kalan yazıların ne olduğu önemli değildi. Bu da içerik üreticilerini spam’e itti. Yani seçilen onlarca anahtar kelime arka arkaya sıralanıyordu ve ne yazık ki bu şekilde bile trafik elde edilebiliyordu. Neyse ki bugün Google’ın artık içinden çıkılmaz hale gelen algoritmaları ve özellikle Kafein güncellemesi sayesinde hassas SEO makalesi yazımı mevzu bahis. Yani internet çöplüğü büyük ölçüde temizlenmeye başladı diyebiliriz.

Yeni nesil SEO makalesi nasıl yazılır?

Google spam’e karşı savaş açtığından beri SEO makalesi yazımı eskiden olduğu kadar kolay değil. Artık Google’da üst sıralara yerleşmek için site dışı ve teknik çalışmalarınıza özen göstermenin yanı sıra kaliteli içerik üretiminin de üzerine düşmek zorundasınız. Tabii ki anahtar kelimeleri yok saymadan…

Şu anda Google’da SEO makalesi yazımı hakkında püf noktaları aratırsanız karşınıza makale uzunluğunun 300 ila 500 kelime dolaylarında olması gerektiği ya da anahtar kelime yoğunluğunun %2 ila %3 aralığında kalmasının şart olduğu gibi kesin rakamlar çıkar. Ancak mevzu bahis Google olduğunda kesin rakamlardan bahsetmek olanaksızdır. Ne yazık ki bugün Google’ın -ve tabii ki diğer arama motorlarının- en çok ilgisini çeken makalelerin kaç kelime aralığında olması gerektiğini net bir şekilde bilemiyoruz. Aynı zamanda bir paragrafta kaç anahtar kelime kullanılması gerektiği, anahtar kelimelerin nerelerde kullanılacağı gibi doneler de belli değil.

  • En önemli nokta kullanıcı deneyimi!

Peki hiçbir şey tam olarak kesin değilse SEO makalesi nasıl yazılır? Ya da yazılabilmesi nasıl mümkün olur? Her şeyden önce okuyucu dostu bir iş çıkarmanız gerekiyor! Yani anahtar kelimeyi kaç kere kullandığınızdan ziyade nasıl kullandığınız bu noktada önemli olan. Çünkü Google kullanıcı deneyimine her şeyden çok önem veriyor. Arama motoru optimizasyonu her geçen gün kullanıcı deneyiminin üzerine kurulmakta ve bir gün tamamen bundan ibaret olacağı beklentisi var. Yani yazının uzunluğu, yeterince detaylı içerik verebilecek ancak okuyucuyu sıkmayacak doğrultuda yazar tarafından belirlenmeli. Bunca yıldır makalenin ne kadar uzun olursa Google tarafından o kadar sevildiğini gözlemliyoruz ancak okuyucu o makaleyi beğenmediği anda Google da uzun makalelerden vazgeçiyor.

İnternet ortamı aşırı dinamik bir ortam. Elinize bir kitap alıp sabırla her bir kelimesini okuyabilirsiniz ancak internette işler pek de öyle yürümüyor. Aynı konu etrafında açılan onlarca sekme ve sayfalar arasında tur ile kullanıcılar birçok kaynaktan en çok işe yarayan bilgiyi edinmeye çalışıyorlar. Ve bu yüzden her bir kaynağı en ince ayrıntısına kadar okumuyorlar. Hele ki o kaynak çok çok uzunsa, hiç bakılmadan kapanabiliyor. Yani okuyucu sayfanızı kullanışlı ve/veya yararlı bulmuyor. Çok kısa süre durulan, açıldığı gibi kapanan sayfalar arama motoru optimizasyonu denen bütünün en büyük düşmanlarından biri. İşte bu yüzden her şeyden önce kullanıcı dostu olmalısınız ve biraz da deneyimlerinizden hareketle içeriklerinizi oluşturmalısınız.

  • Anahtar kelimelere saldırmayın, onları yönetin!

İnternetteki herhangi bir yazıda kullandığınız bütün kelimeler aslında bir anahtar kelimedir. Önemli olan diğer arama motoru optimizasyonu uygulamalarıyla seçili anahtar kelimeleri öne çıkarmaktır. Böylece odak noktanızı net bir şekilde arama motorlarına gösterebilirsiniz. Birtakım çalışmalarla bazı kelimeleri öne çıkardık diyelim. Peki ama bir SEO makalesinin başarılı olabilmesi için bu kelimelerin yazı içinde kaç kere geçmesi gerekiyor?

Doğrusu Google bu konuda da ser verip sır vermiyor. Ancak bildiğimiz tek bir şey var; dikkat çekmek için çılgıncasına anahtar kelime kullandığınızda direkt olarak spam şeklinde algılanıyorsunuz. Yukarıda da söylediğimiz gibi, yazıdaki her kelime bir anahtar kelimedir. Dolayısıyla siz bir kelimeyi tek sefer dahil kullanmış olsanız bu anahtar kelime kabul edilir. Birden fazla kullanım elbette öne çıkmanızı kolaylaştıracaktır. Tabii ki agresif davranmadan! Anahtar kelimelerin okuyucuyu ve arama motorunu rahatsız etmeyecek şekilde yazıya serpiştirilmeleri, mümkünse başlıkta ve ara başlıklarda kullanılması mutlaka işinize yarar. Ancak bunu yaparken okuyucuyu makaleden koparmamak, anahtar kelimeleri yazının içine fark ettirmeden yedirmek gerekir.

Konuyu örneklerle netleştirelim. Anahtar kelimemiz “seo makalesi nasıl yazılır” olsun. Halihazırda cümle şeklinde olan anahtar kelimenin yazı içine yedirilmesi zor olabilir. Bu yüzden bazı içerik üreticileri şöyle yöntemlere başvuruyorlar:

SEO makalesi nasıl yazılır? Yazmaya başlamadan önce anahtar kelime araştırması yapmalı ve size en uygun kelimeleri seçmelisiniz. Daha sonra yazının uzunluğuna göre kullanacağınız anahtar kelime sayısını belirleyip, yazıyı bu kelimeler üzerine oturtabilirsiniz.”

Anahtar kelimenin yazının geri kalanından kopuk olduğunu rahatlıkla fark edebilirsiniz. Bu, okuyucuyu yorar ve makaleden koparır. Yani sayfanızdan erken çıkmasına, alışkanlık edindiğinde ise sayfanıza tıklamamasına sebep olabilir. Kısacası, SEO makalesi yazımı ile kazanmaya çalıştığınız trafiği tam da bu sebepten kaybedebilirsiniz. Bir de aynı anahtar kelimenin daha uygun kullanım versiyonuna bakalım:

SEO makalesi nasıl yazılır sorusuna net bir cevap vermemiz imkansız zira Google bu konuda herhangi bir açıklama yapmayı kesinlikle reddediyor. Bunun sebebi site sahiplerinin salt kazanç sağlamak için içerik üretmelerinin önüne geçip, sitelerine gerçekten özen ve emek göstermelerini sağlamak…”

Bir önceki örneğe oranla ikinci örnekte anahtar kelimenin yazının içine yedirildiği, okurken herhangi bir rahatsızlık vermediği ve yazının doğal akışının bir parçası olduğu görülebilir. Bu akıcılığı sağlamak, yazının başından beri ısrarla üzerinde durduğumuz kullanıcı deneyimi açısından yadsınamaz bir kazanç elde etmenizi sağlar.

Mobilde kullanılacak SEO makalelerinin masaüstünden farkı

Teknik sorunlar çözüldüğünde normal şartlarda içerik bağlamında mobil ile masaüstü arasından hiçbir fark yoktur. Yani sizin masaüstü için yazmış olduğunuz SEO makalesi, aynı performansı mobilde de gösterir. Ancak mobil cihazların ekran boyutlarının küçük olması ve mobil kullanıcıların daha pratik kullanım eğilimleri, uzun yazıların okunmasını hayli zorlaştırdığı için mobil için nispeten kısa, mümkünse 250 kelimeyi geçmeyen yazılar yazılması uygun görünüyor. Mobil trafiğinizin yüksek olduğu detay sayfalarını, bu koşulu göz önünde bulundurarak tekrar düzenleyebilirsiniz.

Daha fazla bilgi ve ücretsiz SEO ön analizi için İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj