SEO Nasıl Yapılır?

SEO-Nasil-Yapilir-L
Back

 

SEO nedir sorusuna kısaca ve basitçe cevap verebildiysek artık hemen ardından gelen peki SEO nasıl yapılır sorusunun cevabına geçebiliriz.

Başarılı olması hedeflenen bir arama motoru optimizasyonu çalışması 3 genel bölüme ayrılır: Sayfa veya Site İçi (onpage) Optimizasyon, Teknik Optimizasyon ve Sayfa veya Site Dışı (offpage) Optimizasyon.

Temel olarak sayfaların içeriğiyle ilgili bileşenlerin iyileştirilmesi işine site içi optimizasyon denir. Bu çalışma, sayfa meta tag’lerinin yazılması, sayfa içeriğinin geliştirilmesi ve optimize edilmesi, heading tag düzenlemesi, text/html oranı iyileşirmesi gibi birçok alanı kapsar.

Teknik SEO çalışması ise, web sitesinin daha ziyade kod tarafında veya arka planında yapılacak geliştirmelere verilen addır. Bu aşamada, sitemap.xml dosyaları, robots.txt düzenlemesi, ölü bağlantıların temizlenmesi, 301 yönlendirmeler, tarama hatalarının tespiti ve çözümü, meta tag duplikasyonlarının giderilmesi, iç linkleme yapısının belirlenmesi ve uygulanması gibi önemli geliştirmeler yapılır.

Site dışı optimizasyonu ise sayfa dışında yapılacak link inşaası veya backlink alma olarak bilinen çalışmayı kapsar. Arama motorları her ne kadar içerik okuma anlamında kendilerini geliştirse de, matematiksel algoritmaları ve en nihayetinde robot olmalarından dolayı online mecralardaki linkleri takip ederek web sitelerine ulaşırlar. Bir web sitesine dışarıdan gelen linklerin anahtar kelime bazlı olması, nitelikleri ve nicelikleri Google SEO çalışmasının hedefine ulaşabilmesi için gerekli bir diğer kriterdir. Link inşası (link building) adı verilen bu uygulamalar düzenli ve istikrarlı bir şekilde yapılmalıdır.

SEO Nasıl Yapılmaz!

Arama motoru optimizasyonu çalışması esnasında, arama motorları tarafından hoş karşılanmayan ve hatta motorların indekslerinden çıkartma, spam olarak işaretleme gibi cezalar vermelerine neden olacak Black Hat SEO tekniklerini kesinlikle kullanmamak gerekir.

SEO Ölçümleme

Tüm bunların yanı sıra, web sitesinin çalışma sürecinde web analiz araçları ile sürekli izlenmesi; web sitesinin sağlığının takibi, trafik analizi, sonuç analizi ve yeniden optimizasyonu için önemlidir. Bu araçların en popüler olanları Google Webmaster, Bing Webmaster, Yandex Webmaster ve ücretsiz bir versiyonu da bulunan Google Analytics’tir. Bunlar dışında, Google Analytics Premium, Yandex Metrica, Omniture, Conducter Searchlight, Comscore gibi ücretli araçlar da kullanılabilir.

Detaylı bilgi ve ücretsiz SEO ön analizi için İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj