Sıralama mı yoksa Trafik ve Geri Dönüşüm mü?

Flat design modern vector illustration concept of the website traffic conversion growth, webpage search engine optimization, web site analyzing and content development. Isolated on stylish color background
Back

Bir çok şirket kendi bünyelerinde çalışan SEO uzman(lar)ına veya çalıştığı SEO firmalarına Kelime Sıralaması hedefi koymayı tercih ediyor. Peki ama bu yaklaşım ne kadar doğru ve hedefe yönelik, tartışmakta yarar var.

Tek kelimelik, Adwords’te arama hacimleri yüksek kelimeler güzel ama getirisi ne kadar olumlu?

Çoğu firmanın kısa ve arama hacimleri Google ADwords aracı verilerine göre yüksek olan kelimelerde (jenerik kelimeler) üst sıralarda olma isteği bir yere kadar anlayışla karşılanabilir. Ama bütün SEO stratejisini buna göre kurgulamak firmaya geri dönüşüm sağlamada yetersiz kalabileceği gibi, tüm trafiği bu 5-10 kelimeye dayandırmak da riskli bir yaklaşım olabilir.

Söz konusu kelimelerin bir kaçında beklenmedik bir iki sıra düşüş olması halinde trafikte de ani bir düşüş olması kaçınılmazdır. Geri dönüşüme katkıları ise bambaşka bir konu.

Gerek e-ticaret siteleri, gerekse de içerik üreten siteler veya herhangi bir hizmet sağlayıcı firma sitesi için bu tarz kelimelerde üst sırada yer almak marka bilinirliği ve prestij açısından yararlı olsa da kullanıcıya aradığı şeyi vermek konusunda yetersiz kalabilir.

Örneğin; elektronik ürünler satan bir websitesi için “televizyon” kelimesinde ilk 3 sonuçta çıkmak elbette önemli ve büyük bir prestij faktörüdür veya bir online giyim sitesinin “yeni moda” kelimesinde ilk sırada çıkması hem trafik hem online bilinirlik yaratma açısından yararlı olacaktır. Peki ama nasıl bir televizyon, ne tarz bir yeni moda anlayışı? Bu aramaları yapanların genel bir şeyler arayan ve pek de satın alma dürtüsü taşımayan kullanıcılar olma olasılıkları yüksek. Söz konusu web siteleri televizyon veya yeni moda kelimelerinde ilk sırada çıkıp da “ultra hd televizyon”, “lg smart tv fiyat” veya “yeni moda bayan gömlekleri”, “2015 moda elbiseleri” gibi daha uzun, daha az araması olan ama daha odaklı kelimelerde (long tail kelimeler) çıkmıyorlarsa o sitenin kullanıcıyı içeri alması, aradığı şeyi net şekilde önüne koyması ve pozitif bir geri dönüşüm yaratması pek de mümkün görünmüyor.

Kapsamlı, modern ve ileri düzeyde bir Arama Motoru Optimizasyonu çalışmasında yalnızca 5-10 kelimeye bağlı kalmadan web sitesinin toplam organik trafiğini ve trafik aldığı kelime sayısını arttırmak ana hedef olmalıdır. Bu ise sadece belli sayfalara ve kelimelere yönelik değil, sitenin ilgili olduğu irili ufaklı tüm kelimelere ve sahip olduğu tüm sayfalara yönelik bir optimizasyon çalışması ile mümkün olacaktır.

Özetle, size jenerik kelimelere çalışmayın demiyoruz.  Siz yine çalışın ama büyük resmi de gözden kaçırmayın. SEO firmanızdan kelime hedefi değil organik trafik hedefi isteyin!

Daha fazla bilgi ve ücretsiz SEO ön analizi için İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj