Site Dışı SEO Nedir?

Site Dışı SEO
Back

Site dışı SEO ya da literatürde geçtiği üzere off page SEO, optimizasyon çalışmalarının en önemli üç ayağından birini oluşturur

Site dışı SEO, adından da anlaşılabileceği gibi web sitesinin dışında yapılan, sitenin içeriğiyle, tasarımıyla ya da kodlarıyla alakası olmayan bir optimizasyon yöntemidir. Genelde link inşası veya backlink alımı olarak da adlanırılan bu çalışmanın amacı web sitesine online dünyadan gelen anahtar kelime bazlı linklerin sayısını ve kalitesini artırmaktır. Site içi optimizasyon gibi, tek başına arama motorları için bir şey ifade etmez.

90’larda, SEO terimi dahi henüz ortalarda yokken Google algoritmaları, içeriği değil, bugün site dışı optimizasyon dediğimiz ayarlamaların büyük bir kısmını dikkate alıyorudu. Önce sitenin indekslenmesi yapılıyordu, daha sonra da farklı sitelerden verilen bağlantılar dikkate alınarak site arama motorlarında daha üst sıralarda görünüyordu. Bunun bugünkü gibi bir pazar oluşturabileceği ise ne site sahiplerinin ne de Google’ın aklında vardı.

Bugün elbette Google algoritmaları için tek başına site dışı SEO uygulamaları son derece yetersiz kalıyor ancak off page SEO çalışmasının olmaması da arama motorlarınca kabul edilmiyor. Kısacası yalnızca içeriğin ya da siteden bağımsız çalışmaların arama motoru dostu olması, sitelerin arama motorlarında üst sıralarda çıkması için yeterli değil.

Peki site dışı SEO nedir?

Site dışı SEO 3 ana çalışmadan oluşan uygulamalar bütünüdür. Bu çalışmaları link inşası (link building ya da backlink), sosyal medya optimizasyonu (SMO) ve indeksleme şeklinde özetleyebiliriz.

Link inşası: Siteye dışarıdan gelen linklerin kalitesinin ve sayısının artırılması işlemidir. Bu linklerin organik olması ve manüel olarak üretilmesi gerekir. (Link inşası yaparken aynı anda çok sayıda link oluşturan yazılımlar, ücretli link alımı gibi “Black Hat SEO” tekniklerinden kesinlikle uzak durulmalıdır, aksi takdirde çok büyük ihtimalle Google spam ekibinin radarına takılabilirsiniz.)

Sosyal medya optimizasyonu: Sosyal medya pazarlamacılığından farklı olarak SMO, sitelerin RSS beslemelerinde, sosyal imleme (bookmarking) sitelerinde ve sosyal ağlarda doğal olarak görünürlüğünün artırılması çalışmasıdır. Link inşasında olduğu gibi bu işlemin de manüel olarak yapılması gerekir.

İndeksleme: Basitçe söylemek gerekirse, sitenin ve sayfaların arama motoru sunucularına kaydedilmesi işlemidir.

Bu çalışmalar off page SEO için yeterli midir?

Tabii ki sadece bu 3 çalışma off page SEO için yeterli değildir. Bu 3 faktörün altında onlarca farklı çalışma alanı olduğu gibi, bunların dışında da yapılabilecek optimizasyon çalışmaları mevcuttur. Ancak genelde bu çalışmalar yukarıda sayılan 3 temel site dışı SEO uygulamasıyla paralel devam etmesi gereken çalışmalardır.

Bahsi geçen onlarca (şimdilik çözülebildiği kadarıyla onlarcası var elbette ancak gelecekte Google güncellemeleriyle bu sayılar belki de yüzleri bulacak) farklı çalışmanın manüel olarak yapılması durumu ise, sırf site dışı arama motoru optimizasyonu çalışmalarını otomatik yapması için üretilen birtakım yazılımların var olmasıdır. Eskiden bu çalışmaların emek içerip içermediğini anlayamayan Google’ın artık en katı olduğu alanlardan biri sahte yükselmeler. Yani link satın alarak ya da forumlardan, bloglardan, birbirinden farklı binlerce siteden kendi sitesine otomatik yöntemlerle link çeken kişilerin şu an arama motorları için herhangi bir optimizasyon çalışması yapmadığını söylemek mümkün. Öyle ki, bu siteler arama motorlarında yükselemediği gibi, fark edildikleri anda ceza alma durumunda da kalırlar.

Yani reklamlara göre daha uygun fiyatlara ve daha uzun vadede yüksek ziyaret almak isteyen site sahiplerinin site dışı optimizasyon konusunda da uzmanlaşmaları gerekir. Site dışı SEO çalışmalarını yapmayan bir sitenin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.

Tüm bunlar dışında kafanızda kalan soru işaretlerini cevaplandırmak ve online performansınızı artırmak için aşağıda yer alan İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj