Site İçi SEO Nedir?

on-page seo
Back

Site içi SEO ya da bir diğer adıyla on page SEO, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının 3 temel ayağından birini oluşturur. Daha önce Site Dışı SEO Nedir?” başlıklı makalemizde, sitenizden bağımsız olarak yapılması gereken optimizasyon çalışmalarından bahsetmiştik. Bu yazımızda ise site içi SEO ya da on page SEO isimleriyle bilinen, sitenin içeriğinin ve tasarımının arama motoru dostu hale getirilmesi çalışmalarını açıklamaya çalışacağız.

Bir SEO uzmanından ya da ajansından arama motoru optimizasyonu desteği almak istediğinizde, yalnızca site dışı SEO çalışmalarının sunulduğu paketlerle karşılaşabilirsiniz. Site içi SEO çalışması genelde ikinci planda tutulur. Ancak yalnızca site dışı ya da site içi SEO çalışması rekabeti yüksek pazarlarda yeterli olmaz. Çalışmalara başlandığında sıralamanızda belli bir oranda yükselme olsa da zamanla başladığınız noktanın dahi altına düşmeniz olasıdır. Olması gereken site içi, site dışı, teknolojik ve site içi çalışmaların bir alt kolu olan kullanıcı deneyimi (UX) merkezli optimizasyonun bir arada istikrarlı bir şekilde yapılmasıdır.

Site içi SEO nedir?

Site içi SEO, sitenin içeriğinin düzenlenmesi ve arama motoru dostu hale getirilmesi için yapılan çalışmaların bütününe denir. Aynı zamanda az önce bahsettiğimiz gibi, son zamanlar Google’ın özellikle üzerinde durduğu kullanıcı deneyimi için yapılan içerik ve tasarım geliştirme çalışmaları da on page SEO çalışmalarına dahil edilebilir. Bu çalışmalara SEO makalesi yazımı, görsel düzenlemeleri, iç linkleme (internal link) ve Meta-Tag düzenlemesi girer.

SEO Makalesi Yazımı: Sitenizde bulunan yazılı içeriğin anahtar kelimelerle, spam sorunu yaşanmayacak şekilde yeterli düzenlenmesi işlemidir. Video açıklamaları da bu gruba dahil edilir. Detaylı bilgi için “SEO Makalesi Yazımı Üzerine Öneriler” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Görsel Düzenlemeleri: Sitenizde bulunan görseller, içeriğinizle uyumlu olmalı ve görsellerde mutlaka alt başlık kullanılmalıdır. Görselin URL’i de alt başlığa ve içerikte kullandığınız anahtar kelimelere göre düzenlenmelidir.

İç Linkleme / İnternal Link: Sitenizdeki hemen tüm metinlerde yeterli sayıda yönlendirme bulunmalıdır. Bu yönlendirmeler sitenizdeki farklı detay ve kategori sayfalarına yapılabilir. Önemli olan doğru anahtar kelimelerin üzerine link çalışması yapmaktır.

Meta-Tag Düzenlemesi: Sayfalarınızda görünmese dahi, arama sonuçlarında rahatlıkla görünebilmesi için Meta-Tag’lerinizin (title, description, keyword) doğru uzunlukta ve uygun anahtar kelime kullanımıyla düzenlenmesi gerekir.

Kullanıcı Deneyimi Çalışmaları: Son zamanlarda mobil kullanımın öne çıkmasıyla Google kullanıcı deneyimine ekstra önem vermeye başlamıştır. Basitçe söylemek gerekirse sitenizin tasarımının, reklam kullanım şeklinizin, içeriklerin kalitesinin kullanıcı dostu olması için yapılan çalışmalardır.

Bu çalışmalar on page SEO için yeterli midir?

Ne yazık ki site içi SEO çalışması yukarıda saydığımız 5 adımla sınırlı değil. Bu adımların her birinin alt basamakları ve teknik detayları da mevcut. Ayrıca Google’ın sürekli değiştirdiği ya da yeni keşfedilen algoritmaları nedeniyle bu çalışmalara her geçen gün bir yenisi eklenmekte veya bazı uygulamalar artık geçersiz sayılmakta.

On page SEO hakkında daha detaylı bilgi için aşağıda yer alan İletişim formunu doldurabilirsiniz!


Yorum Yaz


İletişim

Ad Soyad *
Şirket
E-mail *
Telefon
Mesaj